Social Vlogger Top 100

“Een héle goedemiddag mensen! Leuk dat jullie kijken naar wéér een gloednieuwe award voor vloggers!”

Ho, wacht even. Dit gaan we anders doen. De Social Vlogger Top 100 is niet zomaar een award. Niet de zoveelste award voor de populairste vlogger, de vlogger met de meeste abonnees, of de vlogger met de leukste vlog.

Want met alle fame die vloggers en influencers tegenwoordig krijgen, zijn we stiekem vergeten waar we het hele vloggen eigenlijk voor doen. Waar social voor bedoeld is. Waaróm we subscribers willen laten zien wat we in ons dagelijks leven doen. Het betrekken van ons publiek.

Daarom is er nu de allereerste Social Vlogger Top 100: een ranglijst die puur op interactie is samengesteld. Een ranglijst die laat zien welke Nederlandse vloggers nu echt het label social vlogger verdienen. Welke vloggers krijgen gemiddeld genomen de meeste reacties op zijn of haar video’s? Geen jury, geen publieksstemmen, gewoon keiharde feiten.

Het zijn daardoor niet per se de bekendste vloggers die deze lijst gaan aanvoeren, maar wel de vloggers die hun vak of hobby wat ons betreft het beste uitvoeren. Die écht influencen, die mensen betrekken en discussie uitlokken. Het werd tijd dat ze daar complimenten voor kregen.

Het werd tijd voor de eerste editie van de Social Vlogger Top 100.

06 februari wordt de lijst bekendgemaakt. Stay tuned…



Over de lijst

De scores in de Social Vlogger Top 100 laten zien hoeveel reacties een vlogger gemiddeld krijgt op zijn of haar YouTube-video’s per 10.000 abonnees. De cijfers zijn verzameld met behulp van social media tool Coosto, in de periode van 1 januari 2018 tot en met 30 september 2018. In het onderzoek zijn alleen vloggers opgenomen met minimaal 10.000 abonnees op YouTube en gemiddeld minimaal 1 geüploade YouTube-video per maand. Daarbij is deze rekensom gebruikt: